Netværksproblemer Mandag 29. marts 2021, 12:30:00


Vi oplever delvise udfald på vores netværk. Alle tjenester er påvirket af dette. Vi undersøger fejlen.

Årsagen til netværksproblemer d. 29-03-2021 var et DDoS angreb rettet mod vores netværk Vi begyndte kort tid efter angrebets start at overvåge trafik rettet mod vores netværk. I denne periode analyserede vi typen af netværkspakker for at kunne lave en målrettet modforanstaltning. Vi konstaterede, at angriberne under processen skiftede strategi (og dermed var det en anden type angreb, vi havde at gøre med), hvorfor vi løbende har lavet ændringer til vores anti-DDoS udstyr.

Angrebet mod vores netværk fortsatte til klokken 13:06 d. 30-03-2021. I perioden fra d. 29-03-2021 klokken 16:39 til d. 30-03-2021 klokken 13:06 har vores anti-DDoS udstyr filtreret trafikken og sørget for stabil drift på trods af fortsat angreb. Vi fortsætter med at overvåge aktiviter på vores netværk.

Problemet er fundet, og fejlen er udbedret. Drift er stabil igen.

Der er stadig problemer med netværket. Der arbejdes på sagen i samarbejde med vores datacenter.

Vi har konstateret, at netværket i kortere perioder er uden problemer. Vi har en tekniker i datacenteret, der undersøger problemet.

Vi oplever sporadiske udfald på netværket igen. Vi undersøger sagen.

Nogle systemer er delvist online. Vi undersøger fortsat problemet.